Digitale werving & selectie nemen razendsnel toe. Steeds meer vacatures worden niet eens meer in dagbladen of tijdschriften opgenomen. Bedrijven en organisaties zoeken nieuwe werknemers steeds gerichter zelf op. Dat doen ze o.a. door het afspeuren van digitale platforms als twitter, facebook en linked in. Een groot bedrijf als Océ heeft zelfs een webshark in dienst genomen. Een wat?

Een webshark is iemand met heel veel ervaring in social media. Hij speurt forums, sites en communicatie kanalen af om zo talenten te ontdekken die interessant kunnen zijn voor zijn opdrachtgever, een bedrijf of organisatie dat op zoek is naar nieuw talent. Heeft de webshark iemand gevonden, dan wordt deze benaderd en bij interesse in contact gebracht met een recruiter.

Onderstaand verhaal van Dutch Webshark spreekt voor zichzelf. Ook zij brengen opdrachtgevers en talenten bij elkaar.

Oké, tot dusverre heb je voor vacatures altijd de krant gelezen en Monsterboard wel eens bekeken of het wat voor je is. Actie heb je nog niet ondernomen. Wat kun je hier van leren als je op zoek bent naar een leuke baan:

  • Weet wat je wilt in je nieuwe baan
  • Omschrijf dat kort en krachtig
  • Zet dat in een digitaal cv
  • en post het met jouw verhaal op fora, vacaturesites, linked in en twitter.

Zorg regelmatig voor updates, zodat je steeds door trackers wordt opgemerkt.
Zo maak jij van jezelf een lekker hapje voor een webshark!

Talent Webshark

E-Mail This Post/Page Print deze pagina