Marketing is waardenloos, Authenticiteit is magnetizingJoyce Meuzelaar is een marketeer, die twee elementen in haar werk is gaan verbinden:

  1. Eerlijkheid = Authentiek = duurzaam.
  2. Marketing is geen bluffen, maar ‘magnetizen’: Jouw perfecte doelgroep vindt jou.

En daarom schreef ze haar boek: Marketing is waardenloos, Authenticiteit is magnetizing.

Is dit een soft verhaal, toekomstgeleuter? Geenszins, ik denk dat het de enige manier is om te kunnen ondernemen in de 21ste eeuw. De hele wereld heeft in de kredietcrisis ervaren wat het betekent om overbluft te worden, om niet als klant maar als melkkoe beschouwd te worden. Mensen hebben daar schoon genoeg van. Het gaat om authenticiteit, terug naar oorspronkelijkheid en eerlijkheid.

Wanneer je weet wie je bent, waar je voor staat en wat je echt belangrijk vindt in het leven om na te streven, dan kun je gaan ‘magnetizen’, op natuurlijke wijze mensen en bedrijven aantrekken, simpelweg omdat je eerlijk bent, omdat je echt bent.

Ik kan dit boek dan ook iedere ondernemer èn werknemer van harte aanbevelen.

Het boek bevat in de bijlagen de test ‘Waardegedrevenheid’.  Een eye-opener!

E-Mail This Post/Page Print deze pagina