De uitdaging voor iedere ondernemer wordt weer het ‘Luisteren Naar De Klant’. Nou vind ik dat iets doodnormaals en zouden veel detailhandelaren, callcentermanagers en CEO’s zich moeten schamen over de wijze waarop klanten in het v…hoekje worden gezet door hun personeel. O nee, door henzelf natuurlijk!

Want personeel volgt de filosofie van de baas. Zo eenvoudig is dat, helaas maar al te vaak. Alleen eigenzinnige, zelfstandig denkende medewerkers doen het anders en vinden dat ze hun werk goed doen als ze wat voor de klant kunnen betekenen.

The Simple Truths of ServiceKen Blanchard en Barbara Glanz zetten in hun prettig leesbare en beknopte boekje uiteen, hoe ieder personeelslid in de organisatie een eigen, hartverwarmende bijdrage kan leveren aan klantenbinding. Het is zo’n Simple Truth dat de tranen je in de ogen springen dat je dit niet zelf hebt bedacht.

En voel je je eerder een Hollandse kleindenker (type: Ja die domme Amerikanen met hun suffe service, niets voor mij) daag jezelf dan toch maar eens een keer uit en vraag je af, wat jij verstaat onder klantenbinding !

Interesse? Kijk dan op www.simpletruths.com voor alle boeken uit deze serie, en hier voor het boekje The Simple Truths of Service.

E-Mail This Post/Page Print deze pagina